23.6.12

How to wear: maxi skirt

OMG!! Een hele week zonder bloggen... Bijna een jaar geniet ik van mijn passie voor het bloggen. Deze week moest ik een week voor mijn werk weg en stond alles even stil. Ik heb een super leuke week gehad maar tijd voor mezelf was er alleen op dinsdagavond toen ik naar de Fashionchick pump launch ging. Ik klaag niet want die avond was genoeg tijd voor mezelf!! Er was geen tijd voor een nieuwe blogpost, Facebook, Twitter en ook het schrijven voor Follow Fashion kon ik deze week niet voorbereiden. Wel had ik vorige week bijna deze blogpost klaar die ik hier nu post. Natuurlijk ga ik ook over de dinsdag avond schrijven maar daar moeten we nog even geduld voor hebben. Nu eerst ; how to wear de maxi rok! Toen ik begon met bloggen poste ik weleens een artikel over op hoeveel manieren je bepaald item kunt dragen. Daaruit ontstond het idee om er een vaste rubriek van te maken. Het uitgangspunt was een item van een van mijn volgers die niet goed weet wat ze daarmee aan moet. Soort persoonlijke styliste:-) Van Jennifer van Deursen kreeg ik de maxi rok van supertrash opgestuurd via Facebook met de vraag 'how tot wear?' Jennifer, ik hoop dat je er inspiratie uithaald.....Open het bericht om mijn advies te lezen

TO INSPIRE!!!....



Tja Jennifer als eerste: De maxi rok is niet gemakkelijk te combineren. Veel stof aan de onderkant dus als het even kan; bloot aan de bovenkant! Doordat hij wijd uitloopt (en wil je het niet te nonchie maken) kies je voor een strakke top. Maak evt een knoopje in je shirtje om de taille te accentueren. Door laagjes te dragen, knalt de rok er echt uit. Anders kan het zijn dat het op een jurk gaat lijken. Kan natuurlijk ook leuk zijn:-).Voor de vrouwelijke look: draag een strak shirtje en daarover heen een wijdvallend item. Zelf zou ik voor kortere dingen gaan(die op de rand vd rok hangen) of iets dat in de rok gestopt kan worden. Als de rok in de taille wordt gedragen, denk dan aan een croptop. Lekkere hakken eronder! Kies voor sleehakken als je niet zo goed op hakken kunt lopen want zo krijg je lengte en staat alles mooier op zo'n rok.(de kanten top met het denim gillet is een van mijn favoriete combinaties) Materiaal mix is heel belangrijk, kies voor de top van grover materiaal voor het contrast dat zorgt voor spanning en een hoger "fashiongehalte". Deze rok is beige. Houd jij van rustige kleuren? Blijf dan in de natuur tinten en denk dan aan alle kleuren van de herfstbladeren( bv donker groen, bruin en bordeaux rood) zo houd je het rustig en in dezelfde stijl. Voeg dan denim toe om toch wat contrast te verkrijgen. Denim past overal bij. Het zorgt ervoor dat het net even een andere look krijgt en toch rustig blijft. Wit maakt het weer een stuk frisser en dan kan een klein randje van een basic top al genoeg zijn. Hoe meer contrast in kleur hoe meer elk item een eigen plekkie krijgt en er zo dus meer uitspringt! Ton sur ton kan ook maar dan moet de materiaal mix extreem goed zijn om het spannend te houden. Denk hierbij aan bont met kant en satijn. Basic tinten zoals zwart of donker kunnen altijd maar dan ga je voor de basic look. Wil je knallen kies dan voor een sprekende kleur. Doordat de rok beige is en door de nonchie look gaat het een beetje terug in de tijd voor mij. Zien jullie ook al die vintage en romantische kleuren? Bijna alle kleuren kunnen dan mooi staan maar wel alle afgezwakte kleuren zoals; oud roze, olijf groen, lila, mintgroen etc. Felle kleuren zoals neon vind ik niet passen bij de stijl van de rok. Wel vind ik fel roze mooi omdat het een meisjeskleur is en daardoor past bij de zwierige rok. kies met roze voor armbanden met goud voor de Ibiza-chic look. Ga je voor de look met Afrikaanse invloeden, dan kies je voor de kleuren die je voor je ziet als je aan die prachtige donkere vrouwen in de jungle denkt. Met de mooiste kleuren sieraden(google maar eens op afbeeldingen; Afrika fashion) Inspiratie ten top en dan komt de trent ineens heel duidelijk bij je binnen!! Qua stijl kun je meerdere kanten op door sieraden toe te voegen zoals de hoed(boho) of hout met veren ketting(indiaanse invloeden) maak je duidelijk voor welke look je kiest. Ook bepaalde printjes kunnen jouw stijl ondersteunen. Ga je voor de classy look? Hou het dan rustiger in print en kleurcombinaties en kies dan bijvoorbeeld voor de blauwe top samen met een vrouwelijk item zoals een clutch. Samen met de strapless denim top combineerd met de indiaanse ketting (mijn favo combinatie), zou ik zin hebben om te dragen tijdens bijvoorbeeld een babyshower!! Geen idee hoe dit allemaal overkomt dus PLEASE: Give me some feedback!!

2 opmerkingen:

  1. Heyyy Deb!
    Super leuk! Hier kan ik zeker wat mee. Omdat ie zoooo fijn zit heb ik ook maar meteen de zwarte aangeschaft dus deze tips komen heel erg van pas! Ik begrijp helemaal waar je naar toe wil, en met deze blog; 'gehighlight en wel' duik ik weer z.s.m. de winkels in! maar eerst even kijken wat ik allemaal in mijn kast heb wat er leuk op kan, want veel van wat je omschrijft heb ik ook wel hangen :) Ik ben zowel van de boho look als van de fellere kleuren dus je tips zijn helemaal wat ik zocht! Dankjewel voor de moeite en tips!!!

    Leuk detail; de rok is erg lang (en ik ben niet de kleinste met mijn 1.74m maar toch moet ik hem wel omslaan bij mijn middel) en kan dus ook als lange jurk gedragen worden. Voor de iets kleinere mensen onder ons heeft ST slim nagedacht door de rok niet om te zomen en kan deze dus op lengte geknipt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post meid! Ik en de maxi rok, dat wil nog niet zo vlotten(: Al blijf ik die van Supertrash wel gaaf vinden:) Combineer mogelijkheden genoeg dacht ik zo..en uit bovenstaande items in combi met de kleur rok die je gekozen hebt vind ik dat korte topje erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen